Κυριακή, 12 Ιουλίου 2015

Λα'ι'κό παραμύθι



Ο βοσκός και το φίδι


Μια φορά και έναν  καιρό ,ήτανε ένας βοσκός.
Μια μέρα που έβοσκε τα πρόβατά του,ο πλάτανος που ήταν δίπλα του έπιασε φωτιά.Πάνω στον πλάτανο ήταν ένα φίδι.Το φίδι φώναξε : -Έ βοσκέ ! Σώσε με σε παρακαλώ ! Και ο βοσκός βάζοντας την μαγκούρα του ,βοήθησε το φίδι να κατεβεί από το δέντρο.Τότε το φίδι του είπε : -Για να σε ευχαριστήσω  που μ'έσωσες θα σου κάνω ένα δώρο .Άνοιξε το στόμα σου να σου ρίξω λίγο σάλιο και θα μάθεις να μιλάς και να καταλαβαίνεις όλες τις γλώσσες  των ζώων.Αλλά πρόσεξε ! Δεν πρέπει να αποκαλύψεις ποτέ σε κανέναν ότι καταλαβαίνεις την γλώσσα των ζώων,γιατί αν το κάνεις ,θα πεθάνεις ! 
Ο βοσκός δέχτηκε και έτσι κι έγινε.Την άλλη μέρα ο βοσκός με την γυναίκα του ,θα πήγαιναν στο πανηγύρι στο διπλανό χωριό.Η γυναίκα του ανέβηκε στη φοράδα που ήταν και έγκυος ,ο βοσκός ήταν πεζός και τους ακολουθούσε και το άλλο πουλαράκι της φοράδας.Στο δρόμο που πηγαίνανε ,της λέει το πουλαράκι : - Αχ μαμά κουράστηκα ! Πήγαινε πιο σιγά,δεν μπορώ τόσο γρήγορα !
- Δεν ντρέπεσαι ,του απαντά,εσύ τόσο νέο,κουράστηκες τόσο γρήγορα ! Εγώ τι να πω που είμαι και έγκυος και κουβαλάω και αυτή την χοντρή γυναίκα !
Τότε ο βοσκός,που καταλάβαινε τη γλώσσα τους,δεν άντεξε και έβαλε τα γέλια. Η γυναίκα του τον ρώτησε γιατί γελά.
Τίποτε,της λέει ο βοσκός και συνέχισε να γελά.
-Θέλω να μου πεις,επέμεινε η γυναίκα.
Και στο πανηγύρι που πήγανε,αυτή συνέχιζε να τον ρωτά.Αυτό συνεχίστηκε αργότερα και στο σπίτι τους.Η περιέργεια που είχε ήταν πολύ μεγάλη !
Ο βοσκός της λέει :
- Αν σου πω ,θα πεθάνω ! Αυτό θέλεις ;
-Ναι ! του απαντά.Πες μου κι ας πεθάνεις.
-Τότε λοιπόν ετοίμασε το στάρι και τα ψωμάκια.
Έτσι κι έγινε.Η γυναίκα του ετοίμαζε το στάρι και το ψωμί.
Από το παράθυρο που ήταν ανοιχτό,ο βοσκός άκουσε τα ζώα να λένε :
-Γαβ-γαβ ,το αφεντικό θα πεθάνει ,είπε ο σκύλος
-Νιάου-νιάου,το αφεντικό θα πεθάνει,είπε και η γάτα.
-Κικιρίκου ! τέτοιο μυαλό που έχει,καλά να πάθει,είπε ο κόκορας.
-Γιατί ; ρώτησαν τα άλλα ζώα μαζί.
-Εγώ δέκα γυναίκες έχω και ότι θέλω τις κάνω.Αυτός μια και τον κάνει ότι θέλει αυτή.Εάν ήμουν εγώ στη θέση του,όχι μόνο δεν θα πέθαινα ,αλλά πρώτα θα μοίραζα το στάρι στις κότες και το ψωμί στο σκύλο και στη γάτα και προπαντός θα έδιωχνα τη γυναίκα μου τέτοια που είναι.
Αφού το σκέφτηκε λίγο,διαπίστωσε πως ο κόκορας είχε απόλυτο δίκιο.Μοίρασε λοιπόν το στάρι στις κότες,το ψωμί στο σκύλο και την γάτα και έδιωξε τη γυναίκα του ,για το κακό που πήγε να του κάνει.
Και έτσι έζησε αυτός καλά μαζί με τους φίλους του τα ζώα κι εμείς καλύτερα.


Σβάρνα Ειρήνη 

( Η ζωγραφιά από την νηπιαγωγό Βιβή Γαλάνη) 
  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου